
Επιλογής
Επιλογής
ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ - ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ [ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΛΑΠΕΡΔΑΣ]
🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος
Τα art games είναι παιχνίδια που δίνουν έμφαση στην καλλιτεχνική έκφραση, τη συναισθηματική εμπειρία και τον κοινωνικό προβληματισμό, αντί για τον ανταγωνισμό ή τη νίκη. Χαρακτηρίζονται από πειραματική δομή και μοναδική αισθητική. Όταν συνδυάζονται με τον δημόσιο χώρο, μπορούν να αξιοποιήσουν νέες τεχνολογίες ώστε να εμπλέκουν τους συμμετέχοντες με το αστικό ή οποιοδήποτε άλλο τοπίο. Η δημιουργία ενός τέτοιου παιχνιδιού απαιτεί συνδυασμό τεχνολογίας, σχεδιασμού παιχνιδιού και καλλιτεχνικής προσέγγισης. Το μάθημα προσφέρει στους φοιτητές διεπιστημονική γνώση, συνδυάζοντας την τέχνη, την τεχνολογία, τον αστικό σχεδιασμό και το game design. Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα για δημιουργική έκφραση, μαθαίνοντας πώς να χρησιμοποιούν τα παιχνίδια ως μέσο αφήγησης και καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ενισχύει την κοινωνική ευαισθητοποίησή τους, βοηθώντας τους να κατανοήσουν πώς τα παιχνίδια μπορούν να σχολιάζουν και να αλληλοεπιδρούν με τον κοινωνικό χώρο. Κύριος σκοπός είναι οι φοιτητές να αποκτήσουν δεξιότητες σχεδιασμού και ανάπτυξης, νοιώθοντας επιπλέον, εξοικειωμένοι με τη δημιουργία έργων στον δημόσιο χώρο και σχεδιάζοντας παρεμβάσεις που ενσωματώνονται στο αστικό τοπίο. Σκοπός του μαθήματος είναι να εξεταστεί ο ρόλος και τα βασικά χαρακτηριστικά του Art Game ως μια σύγχρονή μορφή διαδραστικής τέχνης (new media art) καθώς και να συνδεθεί ο δημόσιος χώρος (με πολλαπλά παραδείγματα από την πόλη του Ναυπλίου) μέσα από την γεωοπτικοποίηση και τα εικονικά περιβάλλοντα που μπορούν να δημιουργηθούν. Σαν τελικό αποτέλεσμα το μάθημα στοχεύει να παρέχει την ευκαιρία για την δημιουργία ενός καλλιτεχνικού - τεχνολογικού art game στον δημόσιο χώρο της πόλης του Ναυπλίου ως προς το εργαστηριακό-καλλιτεχνικό μέρος του μαθήματος. Γενικότερα, το μάθημα πραγματεύεται τα θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα που σχετίζονται με τα βιντεοπαιχνίδια. Σε ό,τι αφορά στα θεωρητικά ζητήματα, εστιάζει στο παιχνίδι ως πράξη, την εμπειρία που αποκομίζει ο παίκτης και τις προεκτάσεις αυτής (ανάπτυξη δεξιοτήτων, εθισμός, επιπτώσεις κ.α.), τις κατηγοριοποιήσεις των παιχνιδιών και των ιστοριών τους, τις μεθοδολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης, τη συνδρομή/εφαρμογή άλλων επιστημονικών πεδίων (φυσική, τεχνητή νοημοσύνη, ψυχολογία κ.α.) και στην εφαρμογή των παιχνιδιών στη ψυχαγωγία, στις τέχνες και στον πολιτισμό, στην εκπαίδευση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων. Στα πρακτικά ζητήματα, δίνεται έμφαση στη σχεδίαση και ανάπτυξη των βιντεοπαιχνιδιών, στις τεχνολογίες και τις πλατφόρμες (Η/Υ, φορητές συσκευές, VR/AR), στα περιβάλλοντα ανάπτυξης, τη σχεδίαση του κόσμου του παιχνιδιού, των διεπαφών και των επιπέδων, στα ζητήματα υλοποίησης και τον προγραμματισμό των μηχανισμών του παιχνιδιού, την αξιολόγηση της εμπειρίας του παίκτη, τη διανομή και την υποστήριξη τους. Κατά τα παραπάνω τα βιντεοπαιχνίδια αντιμετωπίζονται ως προϊόντα λογισμικού και ως καλλιτεχνικά έργα, ενώ επίσης ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην επίδραση νέων μέσων και τεχνολογιών όπως η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα.
🔵 🔴 🟡 Θεωρία (2 ώρες)
🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (1 ώρα)
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης:
ΤΒΑ
🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]
Έξτρα Βιβλιογραφία